Ślubne foto rozprawki

Czyli sposób na piękne zdjęcia ślubne – Poradnik dla Pary Młodej

 


Cześć, nazywam się Marcin i od prawie 10 lat fotografuję śluby. Zapraszam do lektury mojego poradnika dla Par Młodych. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.

2. Przygotowania ślubne – jak przez nie przebrnąć

Rozpoczęcie reportażu ślubnego najczęściej zaczyna się od przygotowań. To doskonały moment na oswojenie się z obiektywem i ustalenie ostatnich szczegółów związanym z całym ślubem.

Przygotowania różnią się od siebie. Czasem to pełny reportaż z robienia makijażu i ubierania, a czasem to tylko krótka sesja portretowa i kilka zdjęć detali. To od Was zależy w jakim stopniu otworzycie się przed fotografem.

Uwaga na makijaż, nie może być za słaby ale też nie za mocny. Nie zawsze trendy, które obowiązują w świecie mody, pasują do nas. Przykładem mogą być „dopełniane” rzęsy, których nadmiar może spowodować opadanie powieki, a w rezultacie na zdjęciach daje efekt „zamkniętego” oka.

Kiedyś makijaż Pana Młodego był abstrakcją. Obecnie nikogo nie dziwi, szczególnie jeśli skóra Pana Młodego nadmiernie się świeci bez obaw można pokusić się choćby o nałożenie niewielkiej warstwy pudru, czy fluidu.

Przygotowania ślubne powinny być dobrze zaplanowane. Jeżeli przygotowania Pary Młodej będą odbywać się w dwóch równych miejscach oddalonych od siebie, należy skrupulatnie ustalić ich plan przebiegu tak, aby fotograf miał możliwość wykonania zdjęć z każdego ich etapu.

Jeżeli nie wiecie, w którym pomieszczeniu w Waszym domu wykonać przygotowania to zapytajcie o to swojego fotografa. Na pewno wybierze to z najlepszymi warunkami do fotografowania.

Podczas przygotowań łatwo o bałagan. Pamiętajcie, że wszystko co będzie w Waszym pokoju może potem być widoczne na zdjęciach. Zadbajcie o porządek i ład.

Jeżeli macie zwierzęta, które są bliskie Waszemu sercu pozwólcie im zostać. Zwierzęta potrafią świetnie zagrać na zdjęciach i dopełnić kadr. 

Warto jest wcześniej przygotować detale, które fotograf ma uwiecznić na zdjęciach. Najlepiej położyć je w jednym miejscu tak, aby niczego nie szukać i aby nic nie zostało pominięte. Do najczęściej występujących detali należą: obrączki, buty, spinki do mankietów oraz biżuteria.

Wskazówka dla Pani Młodej

Podczas zakładania podwiązki Pani Młodej zazwyczaj pojawia się pytanie na którą nogę ją założyć. Nie ma to znaczenia, załóżcie podwiązkę na tą nogę, która bardziej wam pasuje. Statystycznie najczęściej jest to prawa noga.

Wskazówka dla Pana Młodego

Butonierka to mały otwór znajdujący się w lewej klapie marynarki. Jest on bardzo często mylony z brustaszą czyli kieszonką piersiową znajdującą się trochę niżej w którą wkładamy ozdobną chusteczkę – poszetkę.

Pan Młody powinien mieć umiejscowiony w butonierce kwiat lub mały bukiecik zwany przypinką. Jeżeli jest problem z włożeniem przypinki do butonierki to można ją przypiąć do klapy marynarki chodź znawcy tematu twierdzą, że jest to błąd.


Zobacz inne rozdziały

1. Uwagi ogólne – czyli co i jak w dniu ślubu

2. Przygotowania ślubne – jak przez nie przebrnąć

3. Błogosławieństwo – pierwsza oficjalna chwila

4. Wyjście z domu – wejście do kościoła

5. Ślub – Najpiękniejsze chwile, największe emocje

6. Wyjście z kościoła i wejście na sale

7. Pierwszy taniec i zabawa weselna

8. Sesja plenerowa – kiedy i gdzie ją wykona

 


Fotograf ślubny Dąbrowa Górnicza

Fotografia ślubna Dąbrowa Górnicza